Home office po polsku. 10 rzeczy, za które kochamy pracę zdalną (i jej nienawidzimy)

OPRAC.:
Anna Bartosiewicz
Anna Bartosiewicz
Aż 67% osób przebadanych przez Michael Page pracowników wykonywało swoją pracę zdalnie w związku izolacją społeczną - wynika z badania Confidence Index, przeprowadzonego między lipcem a sierpniem 2020 roku. Xps/ Unsplash.com
Większość Polaków deklaruje, że izolacja społeczna nie wpłynęła negatywnie na jakość ich pracy. Wręcz przeciwnie, niektórzy zauważyli poprawę swojej efektywności podczas pracy zdalnej. Poznaj nasze największe bolączki i radości związane z home office.

Praca zdalna w trakcie izolacji społecznej odmieniła nasz sposób patrzenia na home office. Wielu pracowników uświadomiło sobie pozytywy płynące z tego, że nie trzeba przychodzić do biura. Obecnie większość osób uczestniczących w badaniu Confidence Index chciałoby zachować możliwość pracy zdalnej.

- Doświadczenia ostatnich miesięcy dla wielu pracodawców i pracowników były prawdziwym testem pracy zdalnej. Jeszcze przed wprowadzeniem przymusowej izolacji, home office traktowany był jako benefit. Według ankietowanych tylko 23% firm oferowało pracownikom możliwość stałego przejścia na pracę zdalną, a ponad połowa organizacji pozwala na okazjonalne korzystanie z pracy w domu. Możemy przypuszczać, że teraz zwiększy się odsetek firm oferujących „home office” jako częściowy model realizacji obowiązków – wskazuje Magdalena Wołowiec z Michael Page.

Podczas lockdownu trzech na czterech pracowników (73%) mogło pracować w elastycznych godzinach pracy, a blisko 13% respondentów musiało pogodzić się ze zredukowanym wymiarem czasu pracy. Praca zdalna przypadła do gustu ⅔ osób pracujących z domu.

- Rynek pracy ewoluuje tak, jak i modele realizacji obowiązków. Pracodawcy powinni w miarę możliwości dostosowywać się do preferencji pracowników, mając na uwadze również długofalowe skutki zdalnego zarządzania. Słabsza integracja zespołu czy mniej skuteczna umiejętność kooperacji i pracy w grupie to tylko jedne z wielu efektów ubocznych długookresowego home office. Z perspektywy biznesowej rozsądnym rozwiązaniem jest zachowanie zdrowego balansu. Natomiast, mając na uwadze dobro pracowników, skuteczne wydaje się zaoferowanie możliwości wyboru – w końcu nie wszyscy dobrze odnajdują się w domowych biurach i nie wszyscy mają możliwość zorganizowania go sobie w mieszkaniu – uważa Magdalena Wołowiec.

Fala bankructw polskich firm bardzo realna

Wideo

Materiał oryginalny: Home office po polsku. 10 rzeczy, za które kochamy pracę zdalną (i jej nienawidzimy) - Strefa Biznesu

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

W domu nie tracę czasu na dojazdy i mam więcej czasu dla rodziny. Wstawiam zmywarkę, pranie, włączam roombę i po obowiązkach domowych. Resztę czasu spędzam z rodziną na wspólnych grach czy wycieczkach rowerowych. :)

Dodaj ogłoszenie