Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Porada medyczna i recepta na telefon w nocy oraz w święta. NFZ uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu

OPRAC.:
Patrycja Dziadosz
Patrycja Dziadosz
Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.
Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK. Przemyslaw Swiderski
Dostęp do nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej będzie łatwiejszy. Pacjenci - bez wychodzenia z domu będą mogli skonsultować się ze specjalistą. Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił właśnie Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer będzie można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta.

FLESZ - Zmiany w programie szczepień. Rząd zachęca nagrodami pieniężnymi

od 16 lat

Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta.

Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.

Jeden numer dla całej Polski

- Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom – zapewnia Aleksandra Kwiecień z małopolskiego oddziału NFZ.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18 do 8 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

Zadzowń: jeśli potrzebujesz pomocy

Infolinia działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi niepokój, wtedy można skorzystać ze zdalnej porady pielęgniarki lub położnej, bądź lekarza.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić receptę, skierowanie lub zwolnienie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, personel wskaże pacjentowi najbliższą stacjonarną placówkę tzw. nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia, wezwana zostanie karetka.

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Porada medyczna i recepta na telefon w nocy oraz w święta. NFZ uruchamia Teleplatformę Pierwszego Kontaktu - Gazeta Krakowska

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto