Zapowiada się zmasowany atak na reklamy stojące przy zakopiance. Do wspólnego frontu mają przystąpić gminy, przez które przebiega droga, a także marszałek województwa małopolskiego. Idą do walki z programem „Montevideo”.
Ujednolicona zakopianka
Projekt „Montevideo” (z hiszpańskiego „widzę góry”) ma dotyczyć zakopianki na odcinku z Krakowa do samego Zakopanego. Zakłada, że kierowcy nie będą musieli podziwiać lasu reklam, a panoramę Tatr.
Samorządowcy do walki z reklamami chcą wykorzystać ustawę krajobrazową, która została przyjęta przez sejm w 2015 roku. Daje ona możliwość ograniczania stawiania reklam, przy czym szczegółowe przepisy mogą uchwalać rady gmin.
By jednak nie było takiej sytuacji, że na 100-kilometrowym odcinku zakopianki każda gmina przyjmie inne przepisy - np. w jednej gminie reklam przy drodze nie będzie w ogóle, a na terenie innej będą mogły zostać ustawione - marszałek małopolski zaproponował ujednolicenie przepisów.
200 metrów bez reklam
Założenie jest takie, że na terenie zabudowanym reklamy mogą znajdować się w odległości minimum 50 metrów od krawędzi pasa drogowego. Natomiast na terenie niezabudowanym - gdzie potencjalnie mogą być najładniejsze widoki na góry - zakazem stawiania reklam ma być objęte 200 metrów ziemi od krawędzi jezdni.
Żeby „Montevideo” faktycznie weszło w życie, potrzeba współpracy wszystkich gmin
Na razie sprawą zainteresowały się: Kraków, Rabka-Zdrój, Nowy Targ i Zakopane.
Żeby reklamowe prawo górskie weszło w życie, każda rada gminy musi przyjąć stosowne uchwały, które wprowadzą na jej terenie nowe przepisy. Marszałek chce, żeby zostały one przyjęte do listopada 2018 r.
Czytaj więcej na www.gazetakrakowska.pl
WIDEO: PKL chce zwiększyć przepustowość kolejki na Kasprowy. Tatrzański Park Narodowy i miłośnicy przyrody alarmują
Źródło: TVN24, x-news
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?